preskoči na sadržaj

Centar za odgoj i obrazovanje djece i mladeži Karlovac

Login
Tražilica
Od vrtića, do srednje

 

Dobitnici smo Europske nagrade za inovativno poučavanje

Dobitnici smo Nagrade grada Karlovca

Dobitnici smo priznanja Vitez tolerancije

O našem gradu

 

  

Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 19. 10. 2015.

Ukupno: 117827
 

PROGRAM POTICANJA RAZVOJA SENZORNE INTEGRACIJE

„Senzorna integracija je organizacija osjetilne percepcije kako bi se postigla ciljana i smislena radnja.“

„Potrebno je 7-8 godina samokretanja i igre da bi dijete postiglo senzomotorne sposobnosti koje mu služe kao osnova za njegov intelektualni, socijalni i osobni razvoj.“  A. Jane Ayres

Mogući uzroci disfunkcije senzorne integracije mogu nastati u trudnoći, tokom poroda ili nakon poroda, nakon neke bolesti ili nakon ozljede mozga.

Znaci koji ukazuju na prepoznavanje disfunkcija senzorne  integracije:

Dojenačka dob:

- smetnje sisanja i gutanja;

- smetnje sna;

- pretjerani nemir, plakanje ili upadljivo slaba aktivnost;

- odbojnost pri promjeni položaja;

- odbojnost pri dodiru;

-zaostajanje u motoričkom razvoju;

- asimetrično držanje tijela.

Predškolska i školska dob:

-pretjerana osjetljivost na dodirne podražaje, kretanje, vizualne podražaje, zvukove ili nedovoljna osjetljivost pa traži situacije s intenzivnim osjetilnim osjetima, pokazuje premalo reakcija na bol ili se nalazi između ekstrema pretjerane ili nedovoljne osjetljivosti;

- zaostajanje u motoričkom razvoju;

- nespretnost;

- poteškoće u koordinaciji grube i fine motorike u učenju vještina;

- oskudna svijest o tijelu;

- oskudno razvijanje govora, motoričke spretnosti ili uspjeha u školi;

- slaba sposobnost zapažanja;

- slabost koncentracije;

- poteškoće prilagodbe u novonastaloj situaciji;

- problemi ponašanja na duševnom i socijalnom području;

- nedovoljno samopouzdanje.

Putem postupaka koji se provode u posebno uređenom kabinetu za senzornu integraciju opremljenom različitim spravama i sredstvima djetetu se daje mogućnost osjećaja osjetilnih iskustava i njihovo zajedničko povezivanje. Dijete putem igre kroz ciljanu podršku terapeuta doživljava uspjeh, stvara nove adaptivnne reakcije, razvija samopouzdanje i samostalnost te postiže značajnije uspjehe u učenju.

Program je prilagođen razvojnom stadiju i potrebama djeteta s obzirom na prisutne disfunkcije senzorne integracije, a ciljevi su prikazani u individualnom programu poticanja razvoja senzorne integracije  - IPPRSI na temelju kojeg se provode tretmani. U izradi IPPRSI su zastupljene sve osobe koje su u neposrednom okružju djeteta i reprogramiranje se vrši svaka tri mjeseca. Praćenje i vrednovanje uspješnosti programa su postignuti rezultati vidljivi na video zapisima i anketnim materijalima. Takav novi visokoučinkovit oblik rada se provodio u našem Centru od 2014./2015. šk. god. kroz Program poticanja razvoja senzorne integracije sa polaznicima vrtićkih skupina, učenicima od 1. do 4. razreda OŠ i polaznicima odgojno-obrazovnih skupina.

Pedagog senzorne integracije Darinka Petković.

 

 

preskoči na navigaciju