2019-02-06 19:01:00

4. MOBILNOST: Yes, I can: Special needs students and inclusive education, Ljubljana, Slovenia

U vremenu od 27.1. – 2.2. 2019. godine u Ljubljani, prisustvovala sam međunarodnoj edukaciji u organizaciji Primera skupine. Osim mene, na mobilnosti su sudjelovali kolege iz Portugala, Španjolske i Latvije, od kojih su većina bili učitelji, dok smo kolegica iz Latvije i ja bili jedini edukacijski rehabilitatori. Tijekom prvog sastanka, predstavili smo škole iz kojih dolazimo kroz poster i ppt prezentacije, brošure i prigodne poklone koje smo međusobno razmijenili. Koordinator edukacije, uveo nas je u program rada, te predstavio trenere koji će nam držati edukacije i tijekom idućih dana. Prva dva dana, uz vodstvo edukacijskog rehabilitatora, kroz teoriju i praktičar rad bavili smo se inkluzivnim obrazovanjem, unutar kojeg smo ostvarili planirane ishode projekta. Posjetom Osnovnoj školi u gradu Vrhnici, upoznali smo inkluzivni sustav obrazovanja u Sloveniji. Preostala tri dana, prolazili smo kroz teme mentalnog zdravlja, dijagnoza, simptomatologije i problema djece s teškoćama, te obiteljske dinamike. Kroz radionice i primjere dobre prakse, stekli smo odgovarajuće kompetencije za rad u tom području. U okviru organizacije tečaja, sudjelovali smo u obilasku kulturnih i povijesnih znamenitosti Ljubljane i jezera Bled. U okviru teme same edukucije, jedna od večeri za sve sudionike organizirana je u restoranu „Druga violina“, u kojem su zaposlene osobe s invaliditetom. Stečenim znanjem na edukaciji stvoreni su preduvjeti za nadogradnju postojećih kompetencija u inkluzivnom radu s učenicima s teškoćama. Ostvareni su preduvjeti za osuvremenjivanje postojećih programa rada za učenike s teškoćama, kao i mogućnosti implementacije suvremenih metoda učenja i poučavanja u Kurikulum i Godišnji plan Centra s ciljem modernizacije istih. Diseminacijom ove edukacije nadograditi će se postojeće kompetencije stručnog osoblja u interdisciplinarnom radu s učenicima, njihovim roditeljima i sustručnjacima, formirajući na taj način nove mogućnosti za inkluzivni prisup u radu s učenicima s teškoćama. Sve navedeno dovesti će do unaprijeđenja statusa Centra i utjecaja Ustanove kao „inkluzivne škole“ na lokalnoj i regionalnoj razini. Iva Cibulka, profesor defektolog


Centar za odgoj i obrazovanje djece i mladeži Karlovac