preskoči na sadržaj

Centar za odgoj i obrazovanje djece i mladeži Karlovac

Login
Tražilica
Od vrtića, do srednje

 

Dobitnici smo Europske nagrade za inovativno poučavanje

Dobitnici smo Nagrade grada Karlovca

Dobitnici smo priznanja Vitez tolerancije

O našem gradu

 

  

Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 19. 10. 2015.

Ukupno: 117834
 

SKUPINE  UČENIKA SA CEREBRALNOM PARALIZOM I VIŠESTRUKIM TEŠKOĆAMA U RAZVOJU

U Centru za odgoj i obrazovanje djece i mladeži Karlovac 2008.godine formirana je skupina za učenike s višestrukim teškoćama u razvoju.  Zbog specifičnih zdravstvenih, razvojnih i socijalnih potreba učenika s višestrukim teškoćama odgoj, obrazovanje i rehabilitacija temelji se na posebnosti razvojnih potreba, primjeni individualizacije, interdisciplinarnom i timskom pristupu.

Tim čine tri edukacijska rehabilitatora, logoped, kineziterapeut, pedagog senzorne integracije i medicinska sestra. U radu odjela sudjeluje i stručni tim Centra kojeg čine: psiholog, socijalni radnik i pedagog.

Učenici na nastavu dolaze u pratnji roditelja osobnim prijevozom, a neke učenike svakodnevno prevozi kombi Centra u pratnji medicinske sestre ili njegovateljice.

U školskoj godini 2016./2017. odjel za učenike s cerebralnom paralizom i većim teškoćama u razvoju čine tri odgojno-obrazovne skupine koje pohađa 16 učenika, u dobi od 7.do 21.godine života. Učenici se školuju prema posebnom  programu za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnoga života i rada uz individualizirane postupke (Pravilnik o osnovnoškolskom i srednjoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju, 2015.)

Program je usmjeren na svakog pojedinog učenika, njegove sposobnosti, potrebe i interese. Cilj je postizanje  samostalnosti i samopouzdanja u socijalnim interakcijama  te osposobljavanje učenika za najjednostavnije aktivnosti svakodnevonoga  života i rada u skladu s njihovim funkcionalnim sposobnostima.  

 

                                                                                                                                                                                                            Voditeljice skupine

Posebni program za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnog života i rada

Učenici s teškoćama u razvoju ostvaruju pravo na primjerene programe školovanja i primjerene oblike pomoći u školovanju na osnovu preporuke stručnog povjerenstva nadležnog za utvrđivanje psihofizičkog stanja djeteta, koje djeluje pri Uredu državne uprave županije nadležnom za poslove obrazovanja.

U Centru se učenici školuju prema posebnom programu za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnog života i rada uz individualizirane postupke. Program se provodi od 6 do 21 godine. Cilj je učenika osposobiti za najjednostavnije aktivnosti života i rada. Program provode stručnjaci, profesori edukacijske rehabilitacije kroz slijedeća odgojna obrazovna područja:

  • komunikacija
  • upoznavanje škole i uže okoline
  • skrb o sebi
  • socijalizacija
  • radni odgoj/izobrazba u obavljanju poslova
  • tjelesna i zdravstvena kultura
  • kreativnosti (likovno i glazbeno izražavanje)

Odgojno obrazovne skupine se formiraju prema kronološkoj dobi uzevši u obzir psihofizičke osobine i sposobnosti učenika te se prema tome raspoređuju u skupine (mlađa, srednja i starija skupina). Ukupni broj učenika uključenih u program odgojno obrazovnih skupina je 32.

Učenici su uključeni i u razne rehabilitacijske postupke prema individualnim potrebama (logoterapija, kineziterapija, terapija senzorne integracije).

Suradnja s roditeljima je svakodnevna u obliku individualnih razgovora i roditeljskih sastanaka. Održavaju se i kreativne radionice s roditeljima i učenicima. Učenici su također uključeni u „život“ lokalne zajednice radi poboljšanja kvalitete življenja.

U Centru se provodi posebni program skupina  za učenike s PAS-om u 2 skupine.

Mlađa skupina obuhvaća učenike u dobi od 7 – 15 godina, a stariju skupinu čine učenici u dobi od 15 – 21. godine.

U mlađoj skupni program se realizira  kroz programska područja komunikacije, tjelesno - zdravstvene kulture, psihomotorike, upoznavanja škole i uže okoline, skrbi o sebi, socijalizacije , te razvoja likovne i glazbene kreativnosti.

U starijoj skupini program se realizira kroz programska područja  komunikacije, tjelesno - zdravstvene kulture, radnog odgoja, upoznavanja škole i uže okoline, skrbi o sebi, socijalizacije , te organiziranog provođenja slobodnog vremena, tj, glazbenog i likovnog izražavanja.

Sva programska područja ostvaruju se kroz strukturiranje prostora, vremena i aktivnosti, vizualno – kognitivnu  podršku, alternativnu i augmetativnu komunikaciju, te funkcionalnu analizu ponašanja.

Program se temelji na ciljanim procjenama i evaluaciju postignutih kompetencija.

 

                                                                                                                                                                                                                  Voditelji skupina

preskoči na navigaciju